Felsefe Defterleri'nin bu çevirisi, Lenin’in elyazmasının
Cahiers Philosophiques başlığı altında Albert Baraquin, Emile Bottigelli, Georges Cogniot, Francis Coheri, Lida Vernant tarafından gerçekleştirilen ve Editions du Progrèes ile Editions-Sociales tarafından ortaklaşa olarak basılıp 1971 yılı Ağustos ayında yayınlanan Fransızca çevirisinden yapılmıştır.
Türkçeye çeviren: Attila TOKATLI
Yayinlayan: SOSYAL YAYINLAR - Mart 1976
Eriş Yayınları tarafından düzenlenmiştir. kurcep@gmx.net
İÇİNDEKİLER |
Önsöz | 5 |
1895 |
MARX VE ENGELS’İN “KUTSAL AİLE”SİNİN ÖZETİ | 15-41 |
1903 |
FR. UBERWEG. “FELSEFE TARİHİ ÖĞELERİ” (Max Hemze tarafından gözden geçirilmiştir) 3 cilt. 1876 –1880. Leipzig | 42 |
FR. PAULSEN. “FELSEFEYE GİRİŞ”. 1899 | 43-45 |
1904 |
ERNST HAECKEL’İN “HAYATIN MUCİZELERİ VE EVRENİN MUAMMALARI” BAŞLIKLI KİTAPLARININ KONTRANDÜSÜ ÜZERİNE NOT | 46 |
1909 |
SORBONNE KİTAPLIĞINDAKİ DOĞA BİLİMLERİ VE FELSEFE KİTAPLARI ÜZERİNE NOTLAR | 47-49 |
FEUERBACH’IN “DİNİN ÖZÜ ÜZERİNE DERSLER” YAPITININ ÖZETİ | 50-51 |
1914-1916 |
HEGEL’İN “MANTIK BİLİMİ”NİN ÖZETİ | 70-189 |
İlk Baskıya Önsöz | 71 |
İkinci Baskıya Önsöz | 73 |
Giriş: Evrensel Mantık Kavramı | 78 |
Birinci Kitap | |
Varlık Teorisi | 82 |
Bilimin Başlangıcı Neden Meydana Gelmelidir? | 83 |
Birinci Kesim: Belirlenmişlik (Nitelik) | 85 |
İkinci Kesim: Miktar (Nicelik) | 94 |
Üçüncü Kesim: Ölçü | 97 |
Kitap II | |
Öz Teorisi | 102 |
Birinci Kesim: Kendinde Yansıma Olarak Öz | 103 |
İkinci Kesim: Fenomen | 118 |
Üçüncü Kesim: Gerçeklik | 124 |
Kitap III | |
Öznel Mantık yada Kavram Teorisi | 131 |
Genellikle Kavram Üzerine | 133 |
Birinci Kesim: Öznellik | 140 |
İkinci Kesim: Nesnellik | 148 |
Üçüncü Kesim: İde | 154 |
HEGEL’İN “MANTIK’I HAKKINDAKİ KİTAPLARIN KONTRANDÜLERİ ÜZERİNE NOTLAR | 188-191 |
HEGEL’İN “FELSEFE TARİHİ DERSLERİ”NİN ÖZETİ | 193-246 |
Felsefe Tarihine Giriş | 195 |
Cilt XII. Felsefe Tarihi’nin Birinci Cildi | 197 |
Yunan Felsefesi Tarihi | 197 |
İyonyalıların Felsefesi | 197 |
Puthagoras ve Puthagorasçılar | 197 |
Elealılar Okulu | 200 |
Herakleitos’un Felsefesi | 207 |
Leusippos | 210 |
Demokritos | 212 |
Anaksagoras’ın Felsefesi | 212 |
Cilt XIV. Felsefe Tarihi’nin II. Cildi | 215 |
Sofistlerin Felsefesi | 215 |
Sokrates’in Felsefesi | 218 |
Sokratesçiler | 220 |
Platon’un Felsefesi | 222 |
Aristoteles’in Felsefesi | 225 |
Stoacıların Felsefesi | 232 |
Epikuros’un Felsefesi | 233 |
Şüphecilerin Felsefesi | 239 |
Cilt XV. Felsefe Tarihi’nin Üçüncü Cildi (Yunan Felsefesinin Sonu, Orta Çağ Felsefesi ve Schellıng’e Kadar Modern Felsefe) | 245 |
Yeni–Platoncular | 245 |
Platon’un Diyalogları Üzerine Hegel | 246 |
HEGEL’İN “TARİH FELSEFESİ ÜZERİNE DERSLER”İNİN ÖZETİ | 247 |
Hegel Evrensel Tarih Üzerine | 256 |
HEGEL’İN DİYALEKTİĞİNİN (MANTIK’IN) PLANI [Küçük Mantık’ın (Ansiklopedi) İçindekiler Tablosu] | 258 |
GEORGES NOËL. “HEGEL’İN MANTIK’I”. Paris, 1897 | 261 |
JEAN PERRIN. “FİZİKSEL KİMYA İNCELEME KİTABI İLKELER”. Paris, 1903 | 267 |
PIEKRE GUENOFF. “FEUERBACH’IN BİLGİ TEORİSİ VE METAFİZİĞİ” Zürih, 1911 (Bern’de savunulan tez) (89 s.) | 268 |
PAUL VOLKMANN. “DOĞA BİLİMLERİNİN GNOZEOLOJİK TEMELLERİ” (Bilim ve Varsayım, IX) 2. Basım, Leıpzıg, 1910 | 270 |
MAX VERWORN. “BİYOJEN VARSAYIMI”. Jena, 1903 | 271 |
FR. DANNEMANN. “BİZDEKİ DÜNYA İMGESİ NASIL OLUŞTU” (Cosmos). Stuttgart, 1912 | 273 |
LUDWIG DARMSTAEDTER. “DOĞA BİLİMLERİ VE TEKNİK TARİHİ ELKİTABI”. Berlin, 1908, 2. Basım | 275 |
NAPOLYON. “DÜŞÜNCELER”. Paris, 1913, Bibliothèque Miniature No 14 | 276 |
ARTHUR ERIC HAAS. “MODERN FİZİKTE HELENİZM RUHU” Leıpzıg, 1914 (32 Sayfa). (Feıt Ve Kump.) | 277 |
THEODERE LIPPS. “DOĞA BİLİMLERİ VE DÜNYA GÖRÜŞÜ”. (Alman Doğa Bilimcilerinin Stuttgart’taki 78. Kongresinde Verilen Söylev) Heidelberg, 1906 | 278 |
LASSALLE’İN “EFESOSLU HERAKLEİTOS’UN FELSEFESİ” ADLI KİTABININ ÖZETİ | 279-293 |
DİYALEKTİK SORUNU ÜZERİNE | 293-299 |
ARİSTOTELES’İN “METAFİZİK”İNİN ÖZETİ | 301-307 |
FEUERBACH VE HEGEL’İN YAPITLARININ CİLTLERİ ÜZERİNE NOT | 309 |
FEUERBACH’IN “LEIBNIZ’İN FELSEFESİNİN AÇIKLANMASI, GELİŞTİRİLMESİ VE ELEŞTİRİSİ” KİTABININ ÖZETİ | 310-319 |
DR. JOHANN PLENGE. “MARK VE HEGEL”. Tübıngen, 1911 | 321 |
KİTAPLAR ÜZERİNE NOTLAR | 325 |
J. PLENGE’NİN “MARK VE HEGEL” BAŞLIKLI YAPITININ BİR KONTRANDÜSÜ ÜZERİNE NOT | 330 |
R. B. PERRY’NİN “GÜNÜMÜZÜN FELSEFÎ EĞİLİMLERİ” BAŞLIKLI KİTABININ KONTRANDÜSÜ ÜZERİNE GÖZLEMLER | 331 |
A. ALIOTTA’NIN “BİLİME KARŞI İDEALİST REAKSİYON” BAŞLIKLI KİTABININ BİR KONTRANBÜSÜ ÜZERİNE GÖZLEMLER | 332 |
HILFERDING’IN (“FİNANS SERMAYESİ” BAŞLIKLI KİTABINDA) MACH HAKKINDA SÖYLEDİĞİ ŞEY ÜZERİNE GÖZLEMLER | 333 |
1908-1911 |
HAŞİYELİ METİNLER |
G. Plehanov. “Marksizmin Temel Sorunları” St-Petersbourg, 1908 | 335-337 |
Abel Rey. “Modern Felsefe”. Paris, 1908 | 339-385 |
A. Déborin. Diyalektik Maddecilik | 386-393 |
V. Şulyatikov, “Descartes’tan E. Mach’a Batı Avrupa Felsefesinde Kapitalizmin Jüstifikasyonu”, Moskova 1908 | 394-409 |
G. Plehanov. “N.G. Çernişevski”, Şipovnik Yayınları, St.-Petersbourg. 1910 | 410-445 |
Notlar | 446-472 |
Lenin Tarafından Anılan Yapıtların Endeksi | 473-487 |
Özel Adlar Endeksi | 488-502 |
Post A Comment:
0 comments so far,add yours